GEO5 Continents (VIDEO)

 

 

Viena no vienkāršākajām spēlēm(no 6 gadiem).
Spēles mērķis – pirmajam savākt piecas kārtis-valstis no pieciem kontinentiem.

Visiem spēlētājiem tiek izdalītas piecas kārtis.
Viena kārts no kāršu kavas augšas tiek likta blakus kavai un tiek atklāta.
Spēlētājam, kuram ir tiesības izdarīt pirmo gājienu, vajag obligāti apmainīt vienu no savām kārtīm vai paņemt apmaiņai kavas augšpusē aizsegto kārti.
Nevajadzīgo kārti spēlētājs liek atvērtā veidā.
Nākamais spēlētājs pulksteņrādītāja virzienā darbojas tieši tāpat.
Šis process notiek līdz tam brīdim, kamēr kāds no spēlētājiem pirmais savāks piecas kārtis-valstis no pieciem kontinentiem un pateiks stop. Uz šī spēlētāja vārda tiek ierakstīts viens punkts.
Pēc tam visi noliek malā savas kārtis atkritumos un paņem no atlikušajām kavas kārtīm jaunas.
Spēle turpinās, līdz kāršu kava ir tukša.
Spēles uzvarētājs ir tas, kurš ieguvis lielāko uzvaru skaitu.

Speciālās kārtis ir universālas kārtis no jebkāda kontinenta.

GEO 5continents-strategy

Šī spēle atšķiras no parastās versijas ar to, ka pēc piecu kāršu-valstu savākšanas no pieciem kontinentiem spēlētājs (pie vēlēšanās un pārliecības par saviem kāršu spēkiem!) iegūst tiesības uzsākt spēli un tiesības uz pirmo «neatsitamo» kārti (pirmā ienākošā kārts netiek atsista). Iet vajag ar vienu kārti pēc kārtas. Visiem pārējiem spēlētājiem vajag pēc kārtas pulksteņrādītāja virzienā mēģināt atsisties vai atdot kārti-valsti no tā paša kontinenta. Šajā spēlē atsisties un nomest kārti var tikai ar kārti no tā paša kontinenta! Atsisties var tikai ar kārti ar augstāku potenciālu. Tikai tad, ja nav kārts no tā paša kontinenta, var nomest jebkuru citu kārti. Pie tā, kuram ir izspēles uzvarētājkārts, paņem paņemtās kārtis un iegūst tiesības turpināt gājienu. Un tā tas turpinās, kamēr nebūs izspēlētas visas piecas kārtis.
   Kad visas piecas kārtis izspēlētas, visi saskaita paņemto kāršu summāro potenciālu un pieraksta uz sava vārda. (To var arī izdarīt spēles beigās, bet tad jau varbūt vajadzēs kalkulatora palīdzību.)
   No neizmantotās kavas atkal katram tiek iedalītas piecas kārtis.
   Tiesības veikt gājienu ir tam spēlētājam, kura pēdējā kārts izcīņā bija stiprākā.
   Spēle turpinās līdz kāršu kavas beigām. Ja pēc pēdējās kārts paņemšanas visiem spēlētājiem ir pa piecām kārtīm, tad tiesības veikt gājienu ir pēdējam kārti mainošajam spēlētājam, neskatoties uz to, ka viņš nesavāca kārtis no pieciem dažādiem kontinentiem.
  Uzvar tas, kurš spēles gaitā ieguvis summārajā potenciālā (vai skaitliskajā – ja par to tiek norunāts iepriekš) visvairāk kāršu-valstu.
  Paskaidrojumi par speciālajām kārtīm:
  1. variants – visas speciālās kārtis var aizvākt no spēles (spēle kļūs taktiskāka)
  2. variants – visas speciālās kārtis var atsist jebkuru kārti ar mazāku potenciālu, un jebkuru speciālo kārti var pārsist ar jebkuru parasto kārti ar lielāku potenciālu. Speciālā kārts ar pozitīvo potenciālu sit speciālo kārti ar negatīvo potenciālu vienādu pēc apjoma («Pasaules bankas 15» ir stiprāka par «Krīze -15»).
    Spēlē ienākot speciālajai kārtij, nākamais pēc gājiena spēlētājs var atsist ar jebkuru kārti lielāka potenciāla vai nomest jebkuru vienāda vai mazāka potenciāla, neskatoties uz kārts-valsts kontinentu, ar kuru veica gājienu pirmais spēlētājs. Šajā gadījumā spēlētājs orientējas uz iepriekšējā spēlētāja kārts kontinentu, ar kuru varēja atsisties, bet ne nomest malā.

 

<<Back